Alla inlägg under november 2010

Av vizslanessie - 3 november 2010 23:45

Det här är mina killar.


  


Knallkorken, han visar mig en massa viktiga saker:

-Var man kan hitta mat: diskmaskinen, diskbänken, hundmatslådan...

-Var det är farligt att gå: Jag har inte riktigt fattat det där, men tydligen finns det fläckar som är superfarliga, där kan han bara inte gå, utan spinner loss, går baklänges, eller går som bambi... jag brukar mest hoppa på honom när han trixar, för då gör han ännu roligare trix!

-Hur man sover: Jiiises vad den gubben kan sova!!! Och så går han upp, pussar matte, får värsta goset och går och lägger sig! Hallå?? vad är det för speciellt med det? Men han är bra mysig att ligga bredvid, för han fryser aldrig är alltid varm och han snarkar inte. En toppenkille helt enkelt...


Den lilla gaphalsen, han är gillar att leka lekar lika mycket som jag;

-Krokodilleken: där man ligger mitt emot varann och ser vem som kan gapa störst och se elakast ut.

-Brottningsmatch: Jag får ligga, han får stå, jag är ändå högre än han, men kul är det!


-   


Jagärettrådjursleken: Jag springer, han efter gapandes som en dåre, oftast ute....

-Gnagbensleken: Jag går omkring och är snygg, och han försöker få uppmärksamhet genom att bita mig i benen..


brukar så småningom övergå till:


Mosataxenleken: Jag klappar till honom med tassarna, buffar omkull honom på  golvet eller lägger mig över honom och försöker mosa honom undgefär som arga elefanter gör. Ibland blir han s-k-i-t-arg!!! det är s-k-i-t-kul!!!


Det bästa med mina killar är att de gillar  mig!


  

Presentation


Hej! Så har man alltså hamnat här i Umeå. Eftersom jag fattar att ni alla är intresserade av hur jag har det, så kommer mina påhitt att finnas här för er, med ojämna mellanrum...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards