Alla inlägg under mars 2011

Av vizslanessie - 30 mars 2011 12:55

Idag skriver hon igen... Massor! Jag är på mitt snällaste humör, så jag ger henne fina saker. Sitter fint, och lämnar över. Sen gör hon en hög med dem, på stolen bredvid.

Ibland, om hon inte är tillräckligt lycklig, så kryper jag under bordet och tar det hon redan fått en gång från stolen, och ger henne det igen...  

Av vizslanessie - 23 mars 2011 20:07

Måste bara få dela med mig av en sååå rolig upplevelse. Härom dagen var matte, husse och sessorna ute på baksidan och grillade korv. Kortbeningen fick vara ute, för matte sa att "han kan ju inte direkt hoppa över staketet..."

HAHAHA, han kunde ju inte göra så värst mycket annat heller... Kolla filmen, man måste ändå berömma kämpaglöden.
 

Av vizslanessie - 21 mars 2011 22:40

De här sakerna ööövar vi på:

"Stanna kvar" betyder att man sitter blick still och stirrar på matte.


"Essie Hit" betyder att man ska komma, men man får bara sitta på en sida av henne, och inte tjonga till så där kul när man kommer och så får man inte komma förrän hon har ropat... Här kommer tankeläsningen in, jag fattar ju att jag ska komma, men ibland säger hon bra när jag sitter still, och så kommer HON till mig och tycker att jag är jättebra.. Och sen nästa gång ska JAG komma till henne...


"ligg" betyder att man ska kasta sig ner och ligga som en sfinx, Jag är en MASTER på det. skitfort kan jag hamna på mage, ibland bara hon tittar på mig, för jag vet ju vad hon tänker, och ibland tänkte hon ligg, fast hade bara inte sagt det...


Kort och gott, det går ut på att läsa hennes tankar, fast man får bara godis när man låtsas att man inte visste vad hon skulle säga.


Jag blir lite trött i huvudet, det är ju jobbigt med tankeläsning...

Av vizslanessie - 8 mars 2011 10:44

Vi firar sportlov här i Umeå. Det betyder att man gör en massa saker. Vi åker lite skidor, och matte säger att jag blivit riktigt duktig. Hon har blivit rätt bra hon med... Så leker vi utbrytarkung, då stänger matte grinden lagom svårt och lämnar maten som vi ska få senare i diskhon.

När man klurat ut hur man öppnat grinden, så är det bara att mumsa loss. Fast jag åt inte så mycket den här gången, för jag fick ju så ont i magen sist...

Och sen "tog vi tag i gå fint i koppel-grejen".

Matte påstår att nu är det nog, när jag råkat dra omkull henne flera gånger på samma promenad...  Det luktade ju sååå gott och jag ville hinna dit innan killarna kände lukten...

Så nu har jag en hästgrimma på mig... KUUUL! jag försökte rulla av mig den, krafsa med tassarna, göra cirkushopp och slå kullerbytta, men den lossnade inte ändå. När man vill hoppa iväg så blir huvet liksom kvar där bredvid matte.

Jag ska fundera lite på hur jag ska lösa det här problemet...



Av vizslanessie - 6 mars 2011 12:56

Uhuuu... jag har ont i magen. Matte bara skrattar åt mig och Farbror Labbe säger att jag får skylla mig själv...

Min mage är jättestor och jag måste gå ut hela tiden...

Måste ha varit nåt i vattnet jag drack imorse...

Av vizslanessie - 5 mars 2011 23:30

Jag är magisk! Igår när mina människor var ute på trevligheter så tänkte jag att jag skulle göra en liten utflykt. Grinden är lite trasig, och jag vet hur man får upp den, om inte haken är på...

Så jag skuttade ut och hittade ju massor med mat! Tre skålar hundmat stod och väntade, orkade bara två...tänkte jag skulle spara den sista till senare, och sen hittade jag en rätt schysst påse bäbismat....

Värsta festen! när Människorna kom hem, så var jag ju jätteglad och sa HEEEJ!!

de bara suckade och så gick vi på promenad...

Killarna fick mat, men inte jag. Jag tyckte det var lite orättvist.

Av vizslanessie - 2 mars 2011 20:13

Jag och matte tycker olika... eller så gillar hon bara att driva med mig...


När hon säger NEJ, så betyder ju det att det finns något extra viktigt och oftast jättegott, och då gäller det ju att skynda sig allt vad man orkar, så att ingen av killarna tar det först...och jag är ju skitsnabb och rätt stark också.

Och killarna, de ställer sig ju bara och tittar på matte när hon säger nej, för de är ju rätt tröga...

Men om man nu vinner tävlingen och tar det där som hon menade, då blir man typ landsförvisad, eller så kör hon in handen i munnen på mig och plockar upp det, oavsett om jag tuggat eller nästan svalt det....


Om hon bara kunde bestäma sig vad det där NEJ betyder, för jag fattar inte!

Presentation


Hej! Så har man alltså hamnat här i Umeå. Eftersom jag fattar att ni alla är intresserade av hur jag har det, så kommer mina påhitt att finnas här för er, med ojämna mellanrum...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards