Alla inlägg under maj 2011

Av vizslanessie - 23 maj 2011 21:00

Klonk!

Vi förstår varann! Ibland i alla fall.

Det är ju inte helt lätt att byta språk sådär hux flux!

Nu har i alla fall både matte och husse börjat tala lite tydligare, och då är det ju inge svårt att fatta...

1) när M eller H säger NEJ! så betyder det inte "skynda dig" utan "låt bli"

2) när M eller H säger "kom hit" så betyder det att man kan få godis om man kommer på en gång.

3) När M eller H ropar på en så kan det hända en massa kul, man kanske får mat, eller en springtur.

4) M och H har jättegulliga röster, när man går bredvid dem.

5) Om man väntar lugnt så får man nästan alltid gos eller godis!


Verkar bli en bra sommar...

Av vizslanessie - 10 maj 2011 12:24

Det är nåt konstigt! Jag är alldeles krypig i kroppen, och hungrig! och så vill jag ut hela tiden, och så är jag lite ilsk på killarna. Jag tar fram arga rösten när det är mat, för de äter så långsamt och då tycker jag att jag lika gärna kan få deras mat också. Kortbeningen är också konstig, men han får minsann vara med matte hela dagarna. Fast han vill vara inne hos mig tror jag, för han står hela tiden vid grinden och piper. Och jag vill ut, så jag piper också. Och då blir labbefabbe skiitless och skäller! Och så blir matte arg och skäller hon med. Den diskussionen hade vi klockan 02.30, 03.58, 04.15, 05.03 och 06.20. sen stängde matte in kortbeningen i sovrummet. Men jag hörde allt att han pep lite där med.

Matte var lite trött och rufsig i morse när Husse kom hem från jobbet...Bäst jag busar mycket med henne så hon blir pigg igen...


Presentation


Hej! Så har man alltså hamnat här i Umeå. Eftersom jag fattar att ni alla är intresserade av hur jag har det, så kommer mina påhitt att finnas här för er, med ojämna mellanrum...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards